Boekhouden voor MKB'ers

Heb jij een eigen of werk je voor een MKB onderneming? Dan weet je dat de boekhouding veel tijd in beslag neemt en vaak frustraties met zich meebrengt. Veel MKB’ers zijn ook ontevreden over hun boekhouder. Mede omdat ze zelf niet zo makkelijk een inzicht en een overzicht kunnen vormen van hun eigen administratie. Het aanleveren van bonnetjes en dat een persoon dit handmatig verwerkt is eigenlijk best wel een achterhaald concept. Op deze pagina lees je redenen waarom online boekhouden voor MKB’ers een verstandige overstap is.

#1

De omvang van de administratie

Over het algemeen geldt voor een MKB bedrijf dat de administratie een aardige omvang heeft. Vaak is het zo dat er financiële of administratieve medewerkers hier de regie over nemen. Maar ook voor de wat kleinere MKB’ers wordt de accountant vaak outsourced. Dit is vaak een grote kostenpost en in het geval van een slechte accountant kunnen boetes hoog oplopen.

Online boekhouding biedt hier extra zekerheid en de kans om kosten te besparen. De software wordt met de dag slimmer en nu al kun je facturen synchroniseren met jouw bankaccount. Deze worden dan automatisch verwerkt. Het enige wat er nog moet gebeuren is dat de accountant dit naloopt, of dit samen checkt. De voordelen zijn hier: kosten besparen omdat de accountant minder uren hoeft te factureren en meer zekerheid want het is direct gekoppeld aan jouw transacties.

#2

Variatie in boekhoudprogramma’s

Afhankelijk van het type bedrijf, binnen welke sector het bedrijf actief is en de omvang van de administratie, is er altijd een unieke oplossing. Het is zo dat ieder boekhoudprogramma zich wel wilt onderscheiden en zich dus specialiseert in bepaalde aspecten. Bij SoftwareGuru hebben wij alle features getoond zodat jij er makkelijk op kunt filteren. Op deze manier kun jij gericht oplossingen op maat vinden.

#3

Integratie van boekhouding en andere softwaretoepassingen

Als MKB bedrijf heb je vaak te maken met voorraden. Of het nu gaat om een webshop of een fysieke winkel, het bijhouden van de voorraad met de hand is niet efficiënt. Er zijn tal boekhoudprogramma’s voor mkb’ers die koppelingen bieden om te synchroniseren met bijvoorbeeld een webshop. Alle transacties kunnen in dit geval automatisch worden verwerkt in de boekhouding. Dit scheelt aanzienlijk veel manuren aan arbeid voor de boekhouder.

Let wel op dat je van te voren uitzoekt welke koppelingen worden aangeboden. Het kan zijn dat er een mismatch is. In dit geval kun je beter opzoek naar een softwarepakket dat wel de gewenste compatibiliteit biedt.

#4

moet nog

moet nog