Over SEMrush

Semrush is een alles-in-één tool. Met meer dan 5 miljoen gebruikers en data voor 118 landen is dit een van de grootste bedrijven die zich specialiseert in SEO software. Met een web-based app kun je een eigen profiel aanmaken en jouw website(s) monitoren. Zo kun je zien hoeveel verkeer concurrenten op hun websites hebben en op welke zoekwoorden zij het beste scoren. Daarnaast kun je ook marketing van social media implementeren. Het komt erop neer dat je de volledige SEO/SEA en Social performance kunt meten, vergelijken met de concurrentie en kunt optimaliseren.

Product Overzicht

Prijs vanaf:

€99,95 /maand

Gratis trial:

checkJa, 7 dagen

Platformen:

apple logo microsoft logo

Instructies:

Webinars, Academy, Podcast, Handboek

Klantenservice:

Email, Helpdesk

Fucties & Mogelijkheden

SEO tools

+
  • (Back)Link Analyse
  • Concurrentie Analyse
  • Content Management
  • Dashboard
  • Google Analytics Integratie
  • Keyword Tracking
  • Locatiegebonden/Landen
  • Meerdere Websites
  • Mobile Search Tracking
  • On-Page Analyse
  • Rank Tracking
  • Rapportages
  • Social Media Analyse

SEMrush reviews

Heb jij SEMrush geprobeerd? Laat hier een reactie achter en laat weten wat wel en niet goed werkt.

Review ribbon

Schrijf zelf een review!

Deel jouw ervaring en laat andere weten wat ze kunnen verwachten van deze software!

Geef een score

Wat vind je goed?

Klantenservice
Uitbreidingsmoglijkheden
Externe koppelingen
Gebruiksgemak
Kosten

Wat vind je minder goed?

Klantenservice
Uitbreidingsmoglijkheden
Externe koppelingen
Gebruiksgemak
Kosten
Yellow star Yellow star Yellow star Yellow star Yellow star
16/03/20
Circle person

Alles in een!

Door: P. van Steen

Waardige SEO tool met een krachtige concurrentie analyse en nuttige suggesties voor optimalisatie.

Green plus
Klantenservice
Green plus
Uitbreidingsmoglijkheden
Green plus
Gebruiksgemak

Red minus
Kosten
Business man

Vind andere aanbieders van deze productcategories

Vergelijkbare aanbieders

Voor wie is SEMrush?

Een alles-in-één pakket klinkt alsof het alleen bestemd is voor grotere bedrijven met veel bezoekers. Niets is minder waar. Semrush kent verschillende pakketten, namelijk ‘Pro, ‘Guru’ en ‘Business’. Waarin Pro bedoeld is voor de zzp’ers en startups en Guru en Business meer geschikt zijn voor agencies en snel groeiende bedrijven.

Waarvoor wordt SEMrush gebruikt?

SEMrush is een allesomvattende zoekmachine optimalisatie tool. Het wordt door zowel grote bedrijven als zzp’ers gebruikt om inzichten te krijgen over de prestaties van een website. Deze prestaties zijn op te delen in een aantal factoren:

1. Rankings van zoekwoorden

Zodra je een website invoert bij SEMrush kun je ook zelf zoekwoorden toevoegen die jij in de gaten wilt houden. Dagelijks checkt deze tool dan voor jou de posities en stelt hiervan een rapportage op. Met historische data is ook eenvoudig in te zien wat de groeicurve is.

Backlinks, dus links vanuit andere websites naar die van jou, is cruciaal voor de positiebepaling van Google. Met SEMrush krijg je niet alleen heel makkelijk inzicht in welke websites er naar jou toe linken maar geeft het ook suggesties van websites die jij hiervoor zou kunnen benaderen.

3. Content analyse van concurrentie

Met de ‘domain analysis’ kun je kijken hoe concurrenten hun website hebben ingevuld. Linkstructuur, de hoeveelheid content per zoekwoord en hoeveelheid bezoekers kan SEMrush rapporteren. Op basis hiervan kun jij de strategie aanpassen en verbeteren.

4. On page SEO analyse

Bij het invoeren van jouw website zal SEMrush automatisch een analyse doen. Technische aspecten worden gecontroleerd. Denk aan de snelheid van je pagina, de meta- en titletags, hoeveelheid woorden en de status van links.